Wellington - Kaikoura

8 december 2015 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Om 06.00u loopt de wekker af want over een uurtje moeten we inchecken bij Bluebridge Ferries voor de overtocht over Cook Strait naar South Island.

Omdat ik natuurlijk toch een Nederlander blijf heb ik de goedkope <7m voertuig ticket gekocht, toen (in sep in Spanje (je moet wat met je flo)) reserveerde, niet wetende dat onze camper 7,2m is en met de fietsen erop 7,8m. Dat zullen ze vast niet zien…. Toch?

En weer betrap ik jullie erop dat jullie gniffelend denken: HIJ GAAT NAT!!!!,

Maar nee lieve vrienden…, ze merken er niets van en dus is ook dit weer geen spannend verhaal.

Afgezien van de exotische locaties, de ontspannen levenstijl,  het prima eten en drinken en de bijzondere dingen die we meemaken dus eigenlijk best wel een suffe vakantie maar ik dwaal af.

De overtocht verloopt prima, het schip deint een beetje en een jongedame koopt met de volle kotszak in de hand toch maar een lekker ontbijtje. No guts, no glory. Wat mij betreft komt zij  als onbekende heldin in de analen (tocheenbeetjeeenraarwoordmaarikdwaalaf) van deze dag.

Iets over elf komen we aan in Picton en kan de reis worden voortgezet. Het doel is Kaikoura wat op zich makkelijk te halen is. Onderweg nog even gestopt om bij een uitzichtplaats met een nagenoeg drooggevallen meertje te lunchen. De vogels lijken over het water te lopen.

Een stukje verderop komen we aan de kust ineens langs een New Zealand Fur Seal Colony. Ook daar maar even gestopt voor wat fotowerk.

Eenmaal in Kaikoura aangekomen hebben we het kamp opgeslagen op het lokale Top10 holidaypark en alvast voor morgen de boottocht voor het Whale Watching geboekt.

Voor de rest… rustig aan. We’re on holiday baby

Groetjes en tot de volgende update

1. Mariëlle:
    8 december 2015
    Groet aan Tiaki!
  2. Henrik:
    8 december 2015
    I can strongly recommend a walk round Kaikoura Peninsula along the coast. Remember to check the tide, you have to do it at low tide as there are places where you will be caught if high tide comes in.
    When you come to Christchurch I recommend a drive out on Banks Peninsula. Akaroa on the South sideis a very beautiful former French colony village with a very scenic natural harbour. Lyttelton Harbour on the North side is also very scenic.