Orere Point - Auckland - Whangarei (2 dagen)

12 januari 2016 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Op 11 jan is het zo ver. Het laatste stukje camperreis en het begin van het laatste deel van onze vakantie, 9 dagen bij en met Chris en Gary.

Rond10.30u rijden we uit Orere weg, nadat we de camper zo goed als inlever gereed hebben gemaakt. Het enige wat nog moet gebeuren is de brandstof optoppen en de gasfles vullen. We hebben, doordat er overal keukens op de campings zijn, niet zoveel gas verstookt maar als ik hem niet optop dan kost me dat NZD 38.  Nu is dat NZD 3,50 en dat is een best verschil.

Aangekomen bij de camperboef hangt er een lijstje wat geregeld moet zijn en de mededeling dat als we alle eigendommen hebben verwijderd uit de camper dan moet ik me binnen melden zodat ze de camper kunnen innemen. Omdat alles al voorbereid is kost dit weinig moeite en het duurt dan ook niet lang of ik meld me binnen bij…., niemand??? Even kijken of er een belletje ‘ring for service’ is…, nope. Dan maar eens door het pand op zoek naar een warm lichaam wat me te woord wil staan. ‘Sorry Sir, for handing in vehicles you must turn to that (wijst naar de onbemande) counter’. Maar daar is niemand. Ze zullen zo wel komen. Na een minuut of 10 komt er een meneer aan de belendende counter, met een geweldig geconcentreerd gezicht in een computerscherm staren. Ik ga zijn rust bruut verstoren. Excuse me…? Hij staat me zowaar te woord en vraagt of ik tevreden ben, waarop ik antwoord ‘look up the dossier and ask that question again’. Hij klopt het kentekennummer van de camper in de inlever computer in …, kijkt bedenkelijk en zegt ‘my collegue will be with you in a minute’ en spoedt zich weer naar zijn eigen vertrouwde counter.

We zijn inmiddels een kwartiertje verder, Chris en Gary zijn inmiddels ook gearriveerd en ik vraag nog maar eens hoe het ermee staat. Er wordt nog iemand bij gehaald die de bewuste collegue echter ook niet kan vinden. Ik vraag wat het probleem is en daarop krijg ik te horen  dat er maar een collegue aanwezig is die mij mag helpen omdat er wat issues in mijn dorssier staan. Ik twijfel even of ik zal vragen of ze weten wat ‘understatement’ betekend maar zie er vanaf. Uiteindelijk komt er een dame de camper innemen en zij constateert dat die helemaal in orde is en dat we 2,5 dag van ons plan af hebben moeten wijken waarvoor zij een ‘refund’ zal toekennen. Ik reken haar de gang naar de diverse Servicedruiven voor en gezamenlijk k omen we op een verlies van 4,5 dagen. Bij de eindafrekening komt ze nog met een Dieseltax die ik inderdaad in de kleine lettertjes had kunnen lezen maar ze besluit om die tax niet te heffen. Al met al heb ik een ‘refund’ ontvangen van NZD 800 en, hoewel ik pas echt tevreden was geweest als er geen trammelant was geweest, hiermee gaan we accoord en daarmee is dat verhaal klaar.

Nadat we alles hebben in- en opgeladen vertrekken we met Chris en Gary naar Whangarei. Tegen 16.30u komen we daar aan en voor vandaag is het wel genoeg geweest. Na een BBQ en het uitwisselen van wat ervaringen komt een verder rustige avond geruisloos tot zijn eind.

Op 12 jan laten Chris en Gary ons zien hoezeer Whangarei sinds ons bezoek in 2006/-07 is veranderd. Daarnaast doen we nog wat tips op over hoe we de komende dagen door zouden kunnen komen.

’s-Middags gaan we nog even terug naar ‘TheTown Basin’ waar om 16.30u een ‘Stand Up Paddle’ -wedstrijd, door de Marina en terug,  wordt gehouden.  Grappig om te zien dat de techniek van het PUBn nog geen gemeengoed is, of misschien is er nog wel helemaal geen meest ideale techniek ontwikkeld.

Na afloop hebben we nog even boodschappen gedaan om uiteindelijk weer een rustige avond tegemoet te gaan.

Voor nu weer tot zover.

Groetjes en tot de volgende update.