Northland vanuit Whangarei (4 dagen)

16 januari 2016 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

13 jan is een stranddag die we doorbrengen op het strand van Ruakaka. Echt heel veel anders dan een Nederlandse stranddag is dit niet op het feit na dat ik deze dag al meer gezwommen heb dan in heel 2015.

Mijn zoektocht naar een huurmotor eindigt met een koude douche. Nee meneer, noordelijk van Auckland is er geen motor verhuur. En ja, nu u het zo zegt is dat eigenlijk wel heel vreemd. Lekker dan…

Verder een prima dag dus maar er valt niet zo heel veel over te schrijven.

Op 14 jan ga ik met Gary in de ochtend vissen en de meisjes gaan meisjesdingen doen. Gary heeft een hartstikke geinige boot, een beetje kort voor de golfslag in de haven maar verder niets op aan  te merken.

De middag gaan we met zijn allen weer naar het strand maar nu het strand van Pataua. Als we daar  uiteindelijk licht aangebrand vanaf komen genieten we van een prima Fish&Chips van de take-away op de camping terplekke en we genieten daarna nog vaneen uitbuikwandeling in de omgeving.

Voor de 15e hebben we met Gary een Perfect Day Cruise geboekt naar Poor Knights Island, een paar kilometer uit de kust. Chris mocht ook wel mee maar boten en water zijn niet zo haar ding (understatement).

De toer en de organisatie heten Perfect Day. Ik moet zeggen dat ze dat ook helemaal waar maken.  Natuurlijk werkt het weer enorm mee maar ze hebben het gewoon heel goed voor elkaar. Er is veel enthousiaste klantgerichte crew aan boord. Prima catering en ook de beestjes werkten leuk mee. Dolfijnen, massa’s vogels, Mantarays, nog meer dolfijnen, pilot-whales en dan natuurlijk ook nog het onderwater gebeuren.  Zelfs de crew was een beetje beduusd (niet of heel goed gespeeld) van de hoeveelheid die we op één trip voor onze kiezen kregen. Erg leuk.

Op de 16e maken we een toer langs een landbouwdag in Kaikohe en daar wint Gary een mok met de schapenrace. Voor de rest staat er vanalles op display. Van tractoren tot sproeiheli’s, tot oude stoom motoren. En ook komen er uiteraard allerlei farm-animals aan bod maar wat die lama daar dan doet????

Na de lunch in Opononi en een wat bedroevend bezoek aan een muziekhappening in Rawene keren we terug naar huis waar ik vervolgens voor zowel Judie als mijzelf een vlucht boek waarbij we zelf met de vleugels mogen wiebelen. Dat gaat dinsdag gebeuren.

Voor nu weer tot zover.

Groetjes en tot de volgende update.

1. WW:
    16 januari 2016
    Gaaf verhaal en foto's! Idd indrukwekkend 'resultaat' bij het whale watchen! Het begint warempel op een echte vakantie te lijken ;-) met zon en strand en zo. Geen problemen meer met bergen die toch niet lijken te bestaan... Ook het "schapenracen" lijkt me fantastisch... Goede laatste loodjes toegewenst! WW
  2. PeterGD:
    16 januari 2016
    Hi Otto,

leuk om je verhalen te lezen.
    Vooral daardoor staat Nieuw-Zeeland nu op mijn " Bucketlist".

Greetz, Peter