Twee dagen ineen... Daar gaat het plan :-)

29 november 2015 - Tauranga City, Nieuw-Zeeland

Vandaag vroeg eruit want Judie moet roeien. Ikzelf zal trachten e.e.a. vast te leggen zodat het Vada-logo ook eens op Lake Karapiro schittert. Voor diegenen die dat Lake niets zegt; het is dè wedstrijdbaan van Nieuw Zeeland. Vergelijk het maar met wat de Bosbaan in Amsterdam voor de Nederlandse roeigemeenschap betekend. En heb je niet met roeien? Sla dit stuk dan effe lekker over.
Bij aankomst worden we iets voor zeven enthousiast ontvangen. Judie wordt in een boot met ervaren roeiers ingedeeld en mij wordt, nadat ze toch wel wat verbaasd hebben gekeken dat ik niet roei, een plekje in de coach-boot aangeboden.
Rond 09.30 uur wordt het afgesloten met koffie mèt (cake, taart whatever) in een café in de buurt.
Terug bij de camper aangekomen gaan we op pad voor de ca. 60 km naar The Shire Restaurant in de omgeving van Matamata. Morgenochtend hebben we daar immers de Hobbiton-tour geboekt.
Als we daar echter om 11.30u aankomen blijkt het daar stervensdruk. Volgens de Campermate-app had hier een rustige overnachting mogelijk moeten zijn, dus misschien zijn we op de verkeerde plaats. Bij de infobalie vertellen ze ons dat we goed zitten. Maar waarom wacht je tot morgen? Je kunt bij Tickets proberen vandaag de tour al te doen. Dat lukt en om 13.00u kunnen we mee.
T.o.v. het Hobbiton waar we in 2006 hebben rondgelopen is er echt heel veel veranderd. In 2006 waren er nog maar 17 holen, de brug en de herberg waren weg en alles moest min of meer naar de oorspronkelijke toestand (schapenboerderij) worden teruggebracht na de Lord of the Ring trilogie.
Nu, na de herbouw voor de Hobbit trilogie, loop je tussen 44 gedetailleerd weer opgebouwde holen, ingerichte tuintjes en paden, en waan je je (op die 783 toeristen na) in de film. De familie Alexander (de schapenboer) is er kennelijk achter gekomen dat als ze het niet terugbrengen in haar oorspronkelijke staat maar als toeristische attractie uit laten baten er wat meer voor hen aan de strijkstok blijft hangen.
De toer wordt afgesloten met een keuze uit 4 Hobbit-biertjes in de Green Dragon.

Dus stonden we daar om ca. 15.00u op een plek waar we eigenlijk niet wilden overnachten en zijn we maar vertrokken om alvast een deel vande reis van morgen aan te vangen. Toen we redelijk vroeg in Tauranga waren en even bij een winkelcentrum stopten hebben we gelijk maar 2 fietsen voor weinig gekocht bij de KMart. Bij de huur van de camper hadden we namelijk gezien dat dat veel goedkoper is dan voor 7 weken 2 fietsen te huren. Het fietsenrek op de camper is dus wel meegehuurd.  Dat blijkt alleen maar lamme strapsklemmen te hebben dus met een beetje knoopwerk kunnen de fietsen mee.
Uiteindelijk zijn we dan aangekomen bij het Papamoa Beach Resort waar we een schitterende plek aan het strand, uitkijkend over de Pacific, hebben. A room with a view dusss...

Tot de volgende update maar weer.

1. Kees-Jan en Marjolein:
    30 november 2015
    Ook al interseerd mij roeien niets is het verhaal leuk. Mooie tocht die jullie maken plaatjes en plaatsjes schitterend. Erg blij met jullie verslag liefs