Het begin van de roadtrip..., denk ik

28 november 2015 - Karapiro, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we na het ontbijt met Chris en Gary de Camper ophalen en zullen we de eerste 170 kmtjes onder de bandjes door laten jagen.

Dat ging echter nog niet zo makkelijk als dat het hiervoor lijkt. Allereerst wordt ik aangekeken alsof ze water zien branden. Nee.., geen reservering voor Ghuijs. Voor Otto misschien? Ja die wel. En heeft die misschien als achternaam G H U I J S? Ja, inderdaad, wat grappig. Hoe spreek je dat uit? Dawiljeniewetenjochie.... Afijn er is dus wel een camper en hier heeft u een tablet met informatie. Graag doorlezen en dan doen we de overdracht. Blijkt bij de overdracht mijn Creditkaart de hoogte van de borg niet leuk te vinden. Na veel plussen, minnen en gedonder wat ik jullie ga besparen is er toch een oplossing door een deel van de borg op Chris's kaart te boeken. Om de een of andere reden moeten de McEvoys ons iedere keer uit de financiële brand helpen. Komt allemaal goed maar het zijn wel gouden peopletjes.

Daarna dus eindelijk op pad naar The Mighty River Domain bij Lake Karapiro. Eerst nog even bij de PAKnSAVE de inkopen gedaan zodat we niets tekort zullen komen.

Zoals eerder gezegd een afstand van zo'n 170 km die voorspoedig verlopen hoewel Judie vindt dat ik toch wel erg ver links rijd... 2 Wegmarkeringspaaltjes zijn het met haar eens maar er is gelukkig geen schade. Wel jammer dat Jut gelijk krijgt maar voor mij een mooie wake-up-call voor wat de afmetingen ook als weer doen met je zichtveld. Een andere overwinbare hobbel is dat de TomTom geen rekening houdt met onze dimensies en ons dus over de stuwdam van Karapiro stuurt. Dat gaat hem nie worden nie, dus omgedraaid en terug om via Cambridge een andere route naar het complex te vinden.

Er zijn op moment van aankomst op het meer nog roeiwedstrijden bezig en de campground is bezaaid met stuiterende jeugd van de deelnemende school-roei-teams. Even zijn we bang dat we de nacht in een feestende bende zullen moeten meemaken maar om 20.00 uur is het terrein zo goed als verlaten. We gaan op tijd tussen de lappen want morgenochtend moet Judie om 07.00 uur bij de Cambridge Rowing Club zijn waar ze met hun roeiers letterlijk de boot in mag gaan.

Ik zie aan mijn verslag van gisteren en de gepubliceerde foto's dat ik i.v.m. beschikbare internetruimte wat minder en wat kleinere foto's moet gaan plaatsen dus het foto-werk kan hierdoor wat achter gaan lopen op de verhalen. Excuses daarvoor maar de verhalen lopen ook al achter en ik ben op vakantie. Het moet toch niet op werken gaan lijken hè?

Groetjes allemaal.

We denken, zoals beloofd, bijna pauze loos aan jullie allemaal en missen jullie gigantisch. O ja..., en die lange neus heb ik van mezelf en mijn vader heet Gepetto.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marga Mekee:
    30 november 2015
    Hoi luitjes

Het begin is zoals ik jullie een beetje ken haha. Lekker chaotisch! Maar ik lees jullie reisverslag graag mee, dan is het net of ik ook een klein plekkie heb in de camper. Voor jullie gelukkig niet fysiek, want dan heb ik niet genoeg aan een klein plekkie! Juut, laat ze zien dat ze hier in Nederland ook kunnen roeien en Otto, lekker schrijven!

Groetjes Marga
  2. Ton Brouwer:
    30 november 2015
    Een goed begin is het halve werk. En kleine (overwonnen of niet) probleempjes geven jus aan het verslag. Geniet ervan maar blijf wel schrijven (en plaatjes maken), tenslotte van werken (door jou) worst niemand (wij dus) vies
    O ja, hier waait de wind door de bomen ...