Riverton - Manapouri

21 december 2015 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

21 dec. Onder een stralende zon vertrekken we na een rustig ontbijt vanuit Riverton naar Manapouri. De wegen zijn zoals we die van de laatste dagen kennen en hoewel we nog steeds op de Southern Scenic Route zitten, zijn er nog steeds maar weinig bochten, stijgingen en dalingen te bekennen. Om het toch een beetje spannend te maken wordt er wel een stevige wind over de vlakte gejaagd en die lijkt zeer variabel van richting.

Het kustgedeelte is wel mooi en we stoppen even bij Monkey Island. Een kleine puist in het water waar je bij eb naar toe kunt wandelen. Maar goed, met ons geluk is het natuurlijk geen eb…

Dus na een plaatje maar weer doorgereden tot we bij McCracken’s Rest aankomen. Mooie vergezichten langs de kuststranden en over de Pacific. Stewart Island is, weliswaar onder een andere hoek en wat verder weg, ook vandaag weer goed te zien. Daarna gaat de route landinwaarts.

Onderweg pikken we nog een Duitse backpackster op die onderweg is naar Te Anau. Omdat we in Clifden willen stoppen voor een lunch kan ze tot daar meerijden. Ze stelt zich voor als Jude (Engelse uitspraak) en ik vraag me af of ze in Duitsland ook zo heet, maar besluit het te laten rusten. Ouwe koeien moet je daar laten waar ze het minste kwaad kunnen.

Van Clifden kunnen we alleen een prachtige houten hangbrug uit de 19e eeuw vinden maar geen oord of gelegenheid om te pauzeren. We besluiten dus maar door te rijden tot de eerste de beste lunchgelegenheid maar die vinden we pas op de dagbestemming. In Manapouri dus. Jude blij want nu hoeft ze nog maar ca. 20 km.

De camper brengen we onder op Possum Camping Ground & Holiday Park. Een kleine wat gedateerde camping met prima voorzieningen overigens.

We boeken de Doubtful Sound Cruise voor de 22e en besluiten de 23e pas uit Manapouri te vertrekken naar Milford Sound.

Daar boeken we gelijk ook de Cruise en reserveren we alvast een plaatsje voor de overnachting.

En omdat we toch lekker aan het regelen zijn boeken we ook de 2 nog missende overnachtingen voordat we in Queenstown aankomen. De reis ziet er nu dan dus als volgt uit. 22 Manapouri, 23 Milford Sound, 24 en 25 Te Anau, 26 - 29 Queenstown. En daarna zien we wel weer.

Voor nu weer tot zover.

Tot de volgende update.