Queenstown 2

27 december 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag worden we een beetje lamballend wakker. Na het ontbijt informeren we bij de receptie naar de Segway mogelijkheden vandaag en het blijkt dat we in de toer van 14.30 terecht kunnen. Met de shuttle van 14.00u moet dat goed te doen zijn dus hebben we vanochtend geen plan anders dan lekker relaxed van het prachtige weer genieten. Ook benutten we de gelegenheid om een video-call met Petra, Bram en Michael te houden. Die zijn vanochtend nog druk doende met het vieren van 2e Kerst bij Michael’s familie.

De Segway-toer is een ervaring op zich. We hadden nog nooit op zo’n ding gereden maar na een korte instructie konden we er toch goed mee uit de voeten. Toch in ieder geval zo goed dat we tijdens de rit door het drukke centrum niemand hebben geraakt. Het is sowieso hartstikke leuk om eens anders dan in een bus een toer langs de diverse bezienswaardigheden, èn een aanzienlijk deel van de stad, te maken. En ik heb eindelijk weer eens gemotoriseerd op 2 wielen gereden. OK…, naast elkaar…, dat dan weer wel.

Waar ik wel een beetje sip van word is dat mijn actioncam om de een of andere onduidelijke reden zijn SD-kaart als vol heeft gezien en dus niets heeft geregistreerd.  BUGGER!!! Een vriendelijke Hong Kong Chinees met de naam Wallace heeft me beloofd om zijn filmmateriaal, waarop wij voor komen, aan ons door te sturen.

Zo’n toer onder strakblauwe hemel maakt dorstig dus zijn we eerst maar eens op het terras van de Wharf-Pub een piepklein biertje gaan nuttigen. Ok.., en nog eentje.

Daarna zijn we weer naar de Irish Pub gegaan waar we aan hetzelfde tafeltje als gisteren op het balkon hebben gegeten. En wat is er dan leuker dan dat er op het terras, pal onder je tafel,  een band zeker niet onverdienstelijk Ierse ballads ten gehore brengt. Inderdaad weinig dus.

Maar ook aan deze gelukzaligheid komt weer een eind en met de shuttle huis-(park-)waarts komt er ook aan deze prachtige dag weer een einde.

Morgen jet-boaten en raften. Okmoi.

Tot de volgende update.

1. Mariëlle:
    28 december 2015
    Al een Ferg-burger op? En bij de Patagonia chocolate bar geweest? Aanraders!