Te Anau - Queenstown

26 december 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

2 Kerstdag kennen ze hier niet maar Boxing day wel en dat is een nationale feestdag. Geen idee waarom ik dit vermeld want ik doe er verder niets mee maar dan weten jullie het.

Vandaag gaan we richting Queenstown, The (self proclaimed) Adventure Capitol of the World.

Op het gemakje opstartend zijn we ruim voor 10.00u van onze plek vertrokken. De tomtom geeft bij het zoeken naar het holidaypark in Queenstown aan dat het ca. 22km ver weg is, maar dat is hemelsbreed. Alle formules loochenend kom je dan in dit land toch tot heel andere afstanden dan we in de BENELUX gewend zijn. Na het berekenen van de route  hebben we 181km voor de boeg. Het is ook het laatste gedeelte van The Southern Scenic Route. Het weer is fantastisch dus wie doet ons wat.

Het eerste deel bevat weinig stuurwerk. De omgeving is wel mooi maar lange rechte stukken met af en toe een flauwe bocht. Na Moossburn begint het een beetje op sturen te lijken en zodra we na Kingston (NZ) langs Lake Wakatipu rijden dan is het naast mooi ook echt leuk.

Natuurlijk is deze dombo vergeten om de actioncam op te laden dus ook in ‘Otto-Judie the Movie’ (als die er ooit komt) zal deze schitterende weg in ieder geval in bewegende beelden ontbreken.

Zo rond 13.00u komen we in de buurt van Queenstown aan en het eerste waar we voorbij komen is een gloednieuw Shopping-complex nabij Frankton. Daar vullen we de voorraden aan en gaan vervolgens naar het holidaypark waar we de komende 3 nachten verblijven. Dit park ligt zo’n 5 km buiten Queenstown tegen de berg en ik geloof dat ik daar nog niet zo rouwig om ben.  Ze hebben een prima shuttle met de stad en in de stad is het ook weer een grote toeristen-fabriek.

Nadat we ons plekje hebben ingericht boeken we voor overmorgen (28/12 dus) een combo jetboat en raften.  Vervolgens gaan we met de shuttle de stad in. Zoals gezegd is het een grote drukte maar als je daar doorheen prikt wel erg gezellig. We besluiten de maaltijd te nuttigen in de Irish Pub, op het balkon met uitzicht over de haven en het meer. Daar genietend komt een Segway-toer voorbij en het idee voor ‘what to do tomorrow’ begint wel een beetje wortel te schieten.

De shuttle terug is keurig op tijd en zo komt er een einde aan wederom een mooie dag. Het weer is om over naar huis te schrijven wat ik bij dezen dus even doe. Al 3 dagen strak blauw en warm.

Dat was het weer voor nu.

Tot de volgende update.