Papamoa - Gisborne

1 december 2015 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Na op relaxte wijze gewekt te zijn door het geluid van de branding van de Pacific, hebben we eerst maar eens ontspannen ontbeten in de camper. Om maar eens met een oud-collega te spreken “het leven kan zo mooi zijn” en in ons geval is dat, in ieder geval nu toch, ook zo.

Stipt om 10.00u verlaten we Papamoa Beach Resort en we gaan op weg naar Gisborne. Op zich is dat geen grote dagafstand maar hé…., we’re on holiday baby :-)

Onderweg maken we een afspraak met de camperboef om in Gisborne even naar de kleine mankementen aan de camper te laten kijken.

We hadden natuurlijk de snelste route kunnen nemen maar daar zit ook het vrachtverkeer op en bovendien gaat dat om alle centra heen. Where’s the fun in that?

De route gaat via mooie geleidelijk slingerende wegen met af en toe een haarspeldbocht. Ik ontkom er niet aan om me af te vragen wat ik hier in godsnaam op 4 wielen doe. Maar dan kijk ik naar links, en ja hoor…, daar zit ze. Mijn blom :-) Als ik haar nou…. Ho… stop!!! Dit gaat hem niet worden. We zijn op lang gekoesterde vakantie en die gaan we volbrengen. Dusss…

Wat wel een beetje jammer is, is dat die Nieuw Zeeuwen zich kennelijk hebben laten inspireren door de Belgen voor wat betreft de keuze van het asfalt. Nu is een Camper toch al wat rumoeriger dan de normale luxe auto maar er zitten lawaaistukken in de route die, weliswaar mooi zijn maar…, een goed gesprek onmogelijk maken.

Onderweg maken we een fotostop bij de Salt Marshes net voorbij Opotiki. Een zeer bijzonder gebied waar je veel verschillende typisch Nieuw Zeeuwse vogels zou moeten kunnen zien. Nou die hebben we wel gehoord maar er was er maar één stoer genoeg om zich te laten zien. Die vond het dan weer wel grappig om vooral niet stil te zitten voor Judie’s foto’s.

Op het gemak weer verder en rond 15.00u zijn we in Gisborne aangekomen. Eerst dus maar langs het Servicepunt van de camperboef. Daar aangekomen krijg ik te horen dat mijn provisorische oplossing voor het fietsenrek waarschijnlijk beter is dan wat zij voor me kunnen betekenen. De kapotte CD-speler wordt als daadwerkelijk kapot gediagnostiseert… Joh??? Hij zal op 3 of 4 dec, afhankelijk van onze plannen, bij een Servicepunt in Hawke’s Bay worden vervangen want inderdaad meneer, 7 weken zonder muziek…, dat kan echt niet in 2015. We wachten af.

Vervolgens hebben we nog een boodschappenkarretje volgeladen en zijn we naar het Top10 park Waikanae Beach getogen. Daar hebben we weer een plaats met uitzicht over de Pacific maar niet zo spectaculair als in Papamoa Beach. Het is hier ook een beetje frisser, vandaar ook maar binnen eten in de campingkeuken. Wat dat betreft zijn de algemeen gebruik faciliteiten op de campings hier wel wat uitgebreider en prettiger dan wat we in Europa gewend zijn.

Voor nu tot zover, morgen gaan we richting Wairoa.
Tot de volgende update​

Doehoei lievelievelingen!

1. Ite:
    1 december 2015
    We blijven jullie volgen! Over die twee ipv 4 wielen, misschien dat je de rit 's nachts mag overdoen van Judie? Lekker over dromen :-))
  2. Jacqueline:
    Klinkt goed allemaal
    Hoe staat t met de goeie voornemens?
    Hier alles oke, bram leeft nog steeds en ziet er nog goed uit
  3. Ite:
    1 december 2015
    Dan moeten we die Nieuw-Zeeuwse vogels dus maar even googlen! Om welke exemplaren gaat het?
  4. Carla Molmans:
    1 december 2015
    Leuk geschreven verhalen! En mooie foto's! Geniet ervan!