Oamaru - Dunedin

16 december 2015 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag vol goede moed naar Dunedin vertrokken via de State Highway 1 (SHW1). Onderweg zijn we even voor wat fotomomentjes gestopt.

Zoals bij de Mouraki Boulders. Heel apart zoals daar over ca. 100m die grote stenen bollen liggen. Waarom alleen daar?

Verder op SHW1 begint de verveling weer toe te slaan hoewel het hier niet zo erg is als de afgelopen dagen in het binnenland.

Maar ook hier wordt ik weer gered door een bordje Scenic Ocean Route. Prachtige stuurweg via Karitane en Seacliff tot bijna in Dunedin met ook nog een geweldige ‘Lookout’ over de Pacific en Cornish Head.

Eenmaal aangekomen in Dunedin hebben we aan het begin van de middag een afspraak bij de Servicedruif. Inmiddels niet alleen meer voor de koelkast maar ook voor het lekkende dakluik, het haperende instaptrapje en de cd-speler. De Servicedruif geeft aan dat we tegen het eind van de middag aan de beurt zullen zijn. Ik zal een lang verhaal kort proberen houden maar na eens lekker tekeer gegaan te zijn tegen onze camperboef krijg ik een personal Road Assistant Mangager genaamd Liam toegewezen die me overigens helaas ook geen vervangende goede camper kan bieden. It’s High Season sir and all vehicles are on the road. De keuze die ik krijg is een nacht op kosten van Britz (de camperboef) in een goed motel en dan wordt er morgen een nieuwe koelkast afgeleverd en ingebouwd. Zo ook met de cd-speler en de Servicedruif zal ook het dakluik geheel opnieuw dé- en monteren en het trapje nakijken. Ik had het over keuze dus de tweede optie was de vakantie vervroegd beëindigen. Daar zit wel als nadeel aan dat er geen enkele refund aan het gemiste deel kan worden toegekend. Nadat ik daar in goed en duidelijk Engels op heb gereageerd vindt Liam dat ineens ook geen optie meer. We gaan dus in een Motel voor de nacht.

Om de tijd toch zo goed mogelijk te besteden gaan we de tour met proeverij en aansluitend diner bij de Speights bierbrouwerij doen. Erg leuk en een echte aanrader.

Ons verblijf in Dunedin zal overigens wel wat langer gaan duren want morgen hebben we alleen de fietsen dus gaan we dan Dunedin verkennen. Voor overmorgen hebben we een Scenic Railway Tour geboekt door de Taieri Gorge naar Middlemarch en terug. En als we daarna nog tijd hebben gaan we naar de Royal Albatross Colony op Otago peninsula.

Tot zover dit dagrapport

Tot de volgende update.

1. Hans Noordhoek:
    18 december 2015
    Het lijken wel meteorieten die grote ronde stenen, heel bijzonder.
    De camperperikelen herkennen we wel, ook wij hadden een "slechts 1 jaar" oude camper waar van alles aan mankeerde. Uiteindelijk kregen we na veel kletsen 130 dollar compensatie.