Dunedin 2

17 december 2015 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Na gisteravond lekker in de jacuzzi te hebben gepoedeld, een goede nachtrust en een relaxed ontbijtje gaan we vandaag op de fiets Dunedin in. Eerst gaan we naar het prachtige station. Daar parkeren we ook de fietsen want dan kunnen we ze in ieder geval terug vinden. Bij het informatiepunt vragen we waar er een stalling is. Die lieve mevrouw kijkt me aan of ik in de fik sta. Een stalling? Die hebben we niet. Huh? Waar laat ik mijn fiets dan? Oh…, zet hem maar op het perron aan een paal vast. Okeee…???? Maar zo  doen we het dus maar, en ja hoor het werkt.

Bij het station staat een jonge ‘piper’ niet onverdienstelijk zijn (figuurlijk) stinkende best te doen, met een bordje erbij dat hij op deze manier zijn eigen instrument probeert bij elkaar te sparen. Met een cruiseschip vol met Japanners die allemaal met hem op foto of video willen moet dat wel lukken. Ook wij sponsoren het joch zijn initiatief.

Vervolgens de stad in om eerst maar eens even bij de lokale I-site langs te gaan. Er blijkt een wandeling langs 24 geautoriseerde ‘Wall-art’-sites te zijn en die gaan we doen. Niet alles is even mooi maar het is wel aardig hoe Dunedin met dit soort kunst omgaat.  En het is een leuke wandeling die en passant ook nog wel langs andere bezienswaardigheden voert.

Maar goed ook daar komt een eind aan en de camper is nog niet klaar.

Nu hadden we gehoord over de steilste straat ter wereld en dat willen we toch wel eens even zelf beoordelen. Dus de fietsen op het station gehaald en er naar toe gefietst. Vervolgens met de fietsen te voet naar boven. En lieve lezertjes ik probeer dit reisblog netjes te houden maar…., g*dverdeg*dver, ik geloof ze. Eenmaal aan de top zijn we toch wel een beetje kapot (als in zeg maar gesloopt). Die fietsen mee was  een ideetje omdat ik op de kaart had gezien dat er van boven een wat minder steil weggetje naar beneden gaat. Niet dus… maar goed we zijn ook weer beneden gekomen. Vervolgens gaan we richting onze Servicedruif om te zien of de camper klaar is. Een half uurtje na aankomst is hij gereed en ik moet het toegeven. Deze Servicedruif verdient het om geen druif genoemd te worden. Brian van Dunedin Motor Homes..., ik betwijfel of je dit ooit te zien krijgt, maar.... je hangt bij de vrienden.

We gaan naar het Dunedin Holiday Park waar we dus 2 overnachtingen zullen genieten.

Morgen de treinreis en als het meezit de albatrossen. We hebben er weer zin in.

Voor nu weer tot zover.

Groetjes en tot de volgende update.

1. Ber:
    Hoi Judie en Otto,
    Heel mooi die ronde stenen in zee met verschillende stadia van ontbinding. Dat dit in de natuur kan. Wees maar blij dat wij alleen de Wageningse berg hebben om tegenop te fietsen.
    Ook de muurschilderingen zijn mooi. In Canada is ook een dorp wat vol geschilderd is.
    Groet,
    Ber
  2. Jan:
    Hoi Judie en Otto,

Ik lees elke dag (als er wat geschreven wordt) het verslag.
    leuk om te volgen maar voor jullie minder leuk om te schrijven hoe het verloopt met de camper.

hoop dat hij nu in order is, veel plezier nog.

Goet Jan
  3. Codi Fielmich:
    Hoi Judie en Otto,

leuk jullie verslagen te volgen.
    Veel plezier