Kaikoura - Christchurch

10 december 2015 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

In tegenstelling tot gisteren genieten we vandaag onder een strak blauwe hemel het ontbijt. Ondanks dat het nog wat fris is ga ik toch voor de sandalen, korte broek en polo. Judie vertrouwt eerst nog maar even op de lange broek.

We zijn om 07.30u opgestaan want we willen, zonder ons te moeten haasten, redelijk op tijd in Christchurch aankomen zodat we nog ‘iets’ kunnen doen.

Hoewel de reis niet veel moeilijker is dan het overwegend volgen van State Highway 1 tot in Christchurch, is het toch een bijzonder gevarieerde reis v.w.b. de landschappen die we doorkruisen.

Het begint met een slingerende kustroute met links de Pacific en aan de rechterzijde onbegaanbaar rijk begroeid bergterrein. Na een poosje gaat het landinwaarts, aanvankelijk nog  door ruig terrein, langzaam overgaand in kale/dorre heuvels/bergen. Voornamelijk schapenland en die lopen er dan ook veel. Vanaf Cheviot zitten we dan ineens weer in Wine-country. Wijngaarden overal waar je kijkt en ze willen allemaal  dat je even komt proeven. Hoewel uitnodigend gaan we dàt dus maar even niet doen.

De reis verloopt voorspoedig en voordat we een plekje opzoeken gaan we eerst even de voorraden aanvullen. Rond 13.30u komen we aan op Amber Park Holiday Park. Ditmaal geen Top10 Park maar een een Kiwi Holiday Park. Ze doen op zich niet voor elkaar onder maar deze is gunstiger gelegen in Christchurch en zelfs nog iets goedkoper dan de Top10 met onze membership-korting. Lekker belangrijk.

Na ons geïnstalleerd te hebben, hebben we de fiets gepakt en zijn naar het NZ Airforce Museum  op de voormalige AF-base Wigram geweest. En inderdaad Jan Robert, hoewel ik je reactie pas na afloop las, dit museum is inderdaad een aanrader. Mooie ruime uitstalling en ook hier weer een aantal dingen meegekregen die ik niet wist.

Ondertussen beginnen de kleine ergernissen aan de camper zich op te stapelen. Natuurlijk hadden we geen splinternieuwe camper verwacht maar deze bak heeft toch wel veel puntjes. Elk daarvan afzonderlijk is geen probleem maar…. Langzaam maar zeker beginnen we toch een beetje teleurgesteld te geraken in de Fa. Britz. Waar we aanvankelijk dachten dat de camper eens goed gelucht moet worden komen we erachter dat de koelkast ondanks regelmatig uitmesten en schoonmaken hardnekkig blijft stinken. Nu zit Britz ook in Christchurch en dus mogen we even langskomen en dan zullen ze zien wat ze kunnen doen. Op mijn reactie dat ik toch wel erg teleurgesteld ben dat ik met de mij beloofde ‘Perfect Camper’ (hun slogan) inmiddels voor de 4e maal langs een Servicedruif moet wordt wat excuserend gereageerd. Ik ben er nog niet uit of ik mijn vakantiegevoel morgen eens even opzij zal schuiven voor een potje Oud-Hollands relschoppen.

Maar goed. Het weer is geweldig (vandaag 27 graden aangetikt) en het is hier fantàstisch.

Groetjes en tot de volgende update.

​

1. Marie-Jose:
    10 december 2015
    Ik geniet van jullie verhalen! Heerlijk om te horen en leuk geschreven! Ik ben in 2004 ook in het airmuseum geweest..heb genoten van de vele hangars vol met materiaal. Super om deze foto's te zien.. Heel veel reisplezier en lekker genieten hoor.