Havelock North - Waipukurau - Dannevirke

4 december 2015 - Dannevirke, Nieuw-Zeeland

Omdat daar nogal enthousiast over wordt gepubliceerd gaan we vandaag eerst naar Havelock North, een plaatsje vlakbij Hastings. Voordat we het centrum ingaan bezoeken we het uitkijkpunt Te Mata Peak. Dat gaat een heel eind met de camper maar de laatste kilometer moet toch met de voetjes. Het uitzicht is zoals de folders beloven. Wel een beetje jammer dat het wat heiig is maar je kunt toch nog een heel eind Pacifische kust zien tot ver voorbij Napier en ook landinwaarts valt het mee.

Vervolgens dus naar het centrum van Havelock, daar wat rondgeleuterd en een bakkie mèt gebak gedaan.

Zoals al gemeld in het verslag van gisteren zitten we tot de overtocht naar Zuid wat ruim in onze tijd en we kiezen om dan maar wat kleinere dagafstanden te doen en wat meer te lamballen. De volgende stop is Waipukurau (ja…zucht, ìk bedenk die namen niet!). Daar vinden we echter maar weinig, om niet te zeggen niets, wat ons bekoord. Dus vol goede moed op weg naar Dannevirke waar we eigenlijk ook weinig van verwachten. Dat blijkt een vergissing. Via Campermate (een app) zien we dat er 2 camp-mogelijkheden zijn. Motor Camp Dannevirke en Dannevirke Holiday Park. En jawel beiden niet te vinden?!?! Wel vinden we in een dalletje midden in het dorp een Camp Ground. Middenin een groot park en de eigenares verzekerd ons dat we…, inderdaad…, aangekomen zijn bij zowel het MotorCamp als het Holiday Park maar dat er alleen maar de Camp Ground in Dannevirke is. Alle goede recensies van beide parken in de Campermate blijken inderdaad op dit park te slaan dus hier kiezen we ons plekje voor de nacht.

Na het eten nog een wandelingetje door het park en vervolgens voor het naar bedje gaan nog de verslaglegging bijwerken. Omdat we een flinke ruimte op internet hebben zal ik straks ook weer wat foto's plaatsen.

Dat was het weer. Groetjes allemaal,

We missen jullie enorm….(?) Wahaha…, trapte ik er zelf bijna in.

Tot de volgende update.