Dannevirke - Martinborough

5 december 2015 - Martinborough, Nieuw-Zeeland

Vanochtend op onze, werkelijk onverwacht goede en leuke, campsite begonnen met een ontbijtje in de camp-kitchen (waarom zou je je eigen spullen vuil maken?). Daarna eerst even een wasje gedraaid, een video-call met Bram gehad en toen het wasje eenmaal droog was zijn we via een niet al te spannende route (zeg maar rustig SAAI!) via Masterton naar Martinborough getogen.  Onderweg hebben we nog wel geprobeerd de route wat spannender te maken maar dat is maar ten dele gelukt. Die State Highways (2-baans) hebben wel wat v.w.b. het opschieten, maar unieke beelden en leuk sturen moet je toch echt ergens anders zoeken. Het is meer “go-with-the-flo(w)”zal ik maar zeggen.

In Masterton nog even de nodige boodschappen gedaan, maar ook daar was er nou niet echt iets wat ons hartje sneller deed kloppen (op het gebrek aan nicotine na dan, maar ik wil niet zeuren).

We zitten dus nu zuid op Noord-eiland middenin wine-county. En wat doe je dan? Juist. Je gaat naar de lokale bierbrouwer voor een bierproeverij. Zeer geslaagd in het hartje van Martinborough. Gelukkig zijn we op de fiets. Licht rozig en aangenaam aangedaan keren we, nadat we eerst bij Hotel Martinborough Bar &Grill een tafeltje hebben geboekt voor vanavond,  terug naar de camping. Net op tijd om eens even maximaal te chillen (in mijn geval doe je dat met een piepklein snurkje) en dat lukt prima kan ik zeggen.

Rond half 7 wandelen we richting het restaurant. Nadat we eerst op een nogal winderige plaats worden gezet , krijgen we op verzoek toch een wat tochtvrijer plekkie toegewezen. Het eten is er prima evenals de ambience. Na afloop besluiten we terug te gaan naar de camping en ons niet over te geven aan het Martinborough night life (if any :LOL:).

Bij de  camping aangekomen nog even negatief gereageerd op de groepsapp van het bestuur van Waterscouting Musinga-Rijn op de oproep wie van het bestuur rond 12.00 aan de Rijn aanwezig kan zijn. (daga’kechtnieredden).

Er zijn vandaag maar verdomd weinig foto’s genomen. Het foldertje voor 5 dec zal dus maar beperkt zijn.

Morgen naar Wellington. Maar eens kijken of we Chris nog even kunnen zien.

Voor nu weer tot zover.

Tot de volgende update.