Dunedin - Fortrose

19 december 2015 - Fortrose, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een rustige start. Na het ontbijt ontdoe ik de camper van de afvalstoffen terwijl Judie de afwas voor haar rekening neemt.

Zodra dat allemaal achter de rug is vertrekken we eerst richting het station om Judie’s camera op te halen. Het arme ding heeft wel wat butsschade maar hij doet het nog wel. De lensafsluiter werkt niet jofel bij het uitschakelen en er zit wat vervorming in de kast. Zodra we weer in Nederland zijn maar eens kijken wat de verzekering hiervan vindt. Vervolgens zijn we via de supermarkt op pad gegaan via de Southern Scenic Route. Veel mooie weggetjes, met spectaculaire vergezichten zowel over de Pacific als over het ongerepte maar ook wel gerepte binnenland. Meestal zijn deze wegen geasfalteerd en volgens mij geldt dat voor de gehele bewegwijzerde route. Maar ja, als je daar ineens vanwege een brainwave vanaf wijkt dan kun je zomaar een km of 13 over gravel worden gestuurd. Heel mooi natuurlijk maar de snelheid is er dan wel uit. Onderweg ook nog even ingehaald door 8 motorvrienden, bijna allen op een R1200GSA. En om mij een beetje de ogen uit te steken blijven ze een kmtje of 10 in mijn zicht rijden alsof ze willen zeggen: “kijk…, zo kun je ook van onze wegen genieten.” Joh…???

Onderweg gestopt op een uitzichtpunt, diverse omweggetjes gemaakt. Ook nog een wandelingetje gemaakt naar de Purakaunui Falls, bij Kaka Point over een (of het) Petrified Forest gewandeld bij  en ergens tussendoor een bezoekje gebracht aan The Lost Gipsy. Die laatste was er zelf niet, maar 2 jongedames namen de honeurs waar en de koffie was prima. Als je over zijn domeintje rondloopt sta je versteld van wat deze Lost Soul in de afgelopen 16 jaar aan snuisterijen en knutsels heeft gefabriceerd uit afval. En het meeste heeft een bepaalde functionaliteit en doet het ook. Totally useless maar erg grappig om doorheen te lopen. Voor weinig krijg je absoluut een hoop te zien waar je helemaal niets aan hebt.

Met al die dingetjes halen we vandaag Invercargill dus niet maar we hebben wel een schitterende dag acht de rug en zijn uiteindelijk op een mooie Free Campsite bij Fortrose terecht gekomen. Vrij uitzicht over de Estuary van Toetoes Bay.

Geen voorzieningen maar hé…, we zijn selfcontained baby (muv de 240V kachel dan maar die lijken we vannacht niet nodig te hebben).

Morgen gaan we verder naar Invercargill.

We zijn er nog niet echt achter wat daar te beleven is.

Wordt vervolgd dusss…

Van reisblog naar fotoboek