Te Anau Kerstmis

25 december 2015 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Allemaal een bijzonder geslaagd Kerstfeest gewenst, met daarin  alles waarop je had gehoopt.

Dat van ons wordt, na elke dag wel wat, een dag met eens een keer “niets hoeft”, “we zien wel”.

Vooral geen stress bij het opstaan dus en daarna gewoon rustig ontbijten en lekker aan de wandel langs het meer, de jachthaven en zo. Gelijk ook maar eens even kijken of alles ook inderdaad dicht is op 1e Kerstdag. En het antwoord is… Zo goed als JA!

Maar goed, wel een plekje gevonden voor de Kerstwensfoto, wat andere sfeervolle plaatjes geschoten en daarna bij Realjourneys (die zijn toch open) een tochtje geboekt naar de Te Anau Glowwormcaves.

We zijn 9 jaar geleden ook in de Waitomo glowwormcaves geweest en wat ik me daarvan herinner was indrukwekkender dan deze. Maar goed, het breekt de dag en het is ook niet zo dat het een waardeloze trip is.  O, ja. En ik wil ook niet zeuren natuurlijk.

Na terugkeer in Te Anau eerst maar eens een aanval gedaan op zo’n blonde rakker waar ze hier maar geen 2 vingers kraag op willen hebben.  Okmoi.

De dag hebben we afgesloten met de Kerst BBQ op de camping. Daarbij werd overigens opvallend veel Nederlands en Duits gesproken.

Het blijft apart. Zo in je korte broek en T-shirt boven de BBQ zweten om je Kerstmaal gereed te krijgen maar… ik kan het iedereen aanraden.

Zoals de maan er hier vanavond uitziet heb ik hem nog niet zo vaak gezien. Ik weet niet of ik dat ook duidelijk in de foto kan laten zien maar het is wel prachtig.

Voor nu weer tot zover. Morgen vertrekken we naar Queenstown en vandaar uit gaat de reis, na een paar dagen, up, up, up, richting het Noorden.

Tot de volgende update.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan:
    25 december 2015
    Hallo Judi en Otto,

ook fijne kerstdagen.
    hier kun je trouwens ook in T-shirt de kerst doorkomen (alleen voor bikkels)

Groet Jan en Jac