Hahei - Paeroa

9 januari 2016 - Paeroa, Nieuw-Zeeland

Misschien moet ik me de avond ervoor wat vaker cynisch uitlaten over de verwachting voor onze volgende activiteit.

De dag begint vandaag met zon maar het trekt al snel dicht met af en toe een miezertje.

Hoewel we er niet geheel gerust op zijn doen we net of we gek zijn (koste niet veel moeite… Daar was ik je voor hè?) en of we vanmiddag wèl gaan kayakken. Na de normale ochtendroutine verlaten we om 09.35u de camping om een plaatsje voor de camper te bemachtigen aan het strand waar vandaan de kayaktocht vertrekt.  Er is nog maar één plekkie over en dat pikken we snel in.

Hoewel het nog steeds af en toe miezert reserveer ik wel 2 plaatsen en dat is maar goed ook. Tegen de middag trekt de hemel open en bij het vertrek met de kayak om 13.30u  zijn er nog wel wat wolkjes maar het klaart geheel op en we hebben een prachtige tocht onder een strak blauwe hemel.  Via de verschillende baaien naar ‘The Cathedral Coves’. Daar aangekomen hebben we een half uurtje om rond te kijken en ondertussen bereidt onze gids koffie of thee naar wens voor. Voor het “naar wens” riedelt hij het hele rijtje van de betere baristo op en maakt het ook niet onverdienstelijk waar. Hij ziet met gepruttel op een strandje een betere bak te presenteren dan menige gelegenheid die we de afgelopen weken hebben bezocht.

Na de pauze steken we over naar een van de vele eilandjes in de baai waarvan ik de naam niet zou kunnen onthouden al zou ik het willen. Daar varen we in colonne door een tunnel om vervolgens via een tweede eiland terug te varen naar het beginpunt.  Al met al een prachtige middag.

En wat nu dan? Nou, nog niet misschien dat we naar die camping van afgelopen nacht terug gaan. Maar bij naslag in Campermate blijkt dat zowat de gehele Cormandel zo duur is.  Dus zetten we koers naar Paeroa. Dat ligt zo’n anderhalf tot twee uur rijden verderop. aan. De route is een heel eind hetzelfde als, maar tegengesteld aan, gisteren maar wat is het veel leuker als de vergezichten wel te zien zijn en tsja…, dan toch weer die 4 wielen hè. Maar goed…, ik wil niet zeuren…, denk ik.

We komen we rond 19.30u op onze bestemming aan. We worden uiterst vriendelijk ontvangen en naar onze plaats gewezen. Het is een wat simpele camping maar alle voorzieningen zijn uitstekend. Gedateerd maar netjes, goed onderhouden en schoon.

Nadat we de zeewaterresten hebben weggedoucht  hebben we geen zin om nog echt te koken dus houden we het simpel met brood met ei en bacon.  Op zich ook niet verkeerd en het helpt ook met het opmaken van de voorraden want overmorgen moet de camper toch echt ingeleverd worden en dan zitten we met die meuk.

Morgen gaan we nog weer wat meer in de richting van Auckland zodat we maandag maar een klein stukje meer moeten. Morgen gaan we ook maar eens beginnen met de bagage weer verplaatsingsgereed te maken en dat wordt nog wel een klusje denk ik.

Voor nu weer tot zover.

Groetjes en tot de volgende update.