6-8 april 2024 Sydney "part one".

8 april 2024 - Sydney, Australië

Goedendag beste meelezertjes. Hierbij het 1e verslag van onze Australië-reis.
Zaterdag 6 mei om 06.00 op pad. Bram brengt ons naar Schiphol en daar komt ook Petra naar toe om ons uit te zwaaien. Van het even op het gemakje uitzwaaien komt echter jammerlijk weinig want de paniekjuffrouw, die om 07.55 onze koffers inneemt, zegt dat we voor onze vlucht van 11.15 toch echt uiterlijk 08.30 door de Security moeten want het kan erg druk zijn en “u wilt uw vlucht toch niet missen hè?”.  Kortom dan maar snel even een bakkie met Petra en Bram en met een vloek en een zucht door Security en de paspoort controle om 2 uur te vroeg aan de Gate te zijn. Jammer hoor, maar Petra en Bram wel  fijn dat jullie er waren.
De vluchten zijn voorspoedig verlopen. Nikki, onze vervoerdame stond keurig klaar en dus we konden direct naar ons appartementje waar we om 17.40 zijn aangekomen. Hoewel de receptie al gesloten was, was alles keurig voor ons in gereedheid gebracht en konden we na een kort intercomgesprek met de nachtdienst de toegang krijgen tot het gebouw.
Aangezien we nog laat in het vliegtuig hadden gegeten hebben we de eerste tijd doorgebracht met een wandeling in de omgeving. Hierbij heeft mijn Blom het “Sydney Opera House by night” gefotografeerd.  Ook heeft ze nog kans gezien om een possum te fotograferen. Die was overigens, i.t.t. tot alle exemplaren die we in Nieuw Zeeland hebben gezien (road-kill gevalletjes), nog springlevend.
Afijn, na dit evenement hebben we nog een terrasje gepakt en zijn we om 21.00 (LT), moe maar voldaan, het bed ingedoken.
En dan de volgende morgen weer fris en fruitig op, en eerst maar wat inkopen doen om de komende dagen in ieder geval met een ontbijtje te kunnen beginnen. Daarna door naar de “Circular Quay (CQ)” voor de ontmoeting met onze Nieuw Zeeuwse vriendin Chris. En dan steekt ook het eerste probleem de kop op. Zowel mijn Blom’s, als mijn telefoon weigert alle diensten. Uiteindelijk een wifi-punt gevonden wat ook werkt en via Whatsapp met Chris gebeld om elkaar te kunnen vinden. Gelukt.
Chris heeft ons, nadat we een OPAL-kaart (voor het OV) hadden gekocht, vervolgens meegenomen op een Ferry tocht, door het grootste deel van de Sydney Harbour, naar Manly Beach. Daar een poosje rondgewandeld en gekeken naar de surfers die in het water bezig waren. Na terugkeer bij de CQ met de light Train, wat overigens gewoon een peppy naam voor de tram is hoor, naar het Queen Victoria Building en op jacht naar een simkaart waarmee we tegen Australisch tarief kunnen bellen. Daarna naar “Darling Harbour” voor een rondwandeling met happy-hour-stop langs het water terug naar de CQ. Al met al heeft Chris ons al een geweldig aantal “to do/see”- dingetjes laten zien. En de stappenteller staat op 3,5 keer het minimaal geadviseerde dagaantal. We eindigen met Fish&Chips in het stadsdeel “The Rocks”.
Na terugkeer bij het appartement ga ik met dit log aan de slag en ja hoor, het volgende probleem komt tevoorschijn. De camera waarmee ik vandaag de meeste foto’s heb gemaakt heeft een geheugenkaart die niet in mijn cardreader past en een USB-aansluiting die afwijkt van alle USB-kabeltjes die we bij ons hebben. We hebben de foto’s dus wel maar kunnen ze niet bij dit log voegen. De paar foto’s die je ziet zijn met een andere camera of een telefoon gemaakt.
Morgen gaan we, begeleid door Chris, naar Bondi Beach en wellicht nog andere plekjes.
Wordt vervolgd dus. Tot de volgende keer.

1. Bettie:
    Leuke dag, goed begin 👍
  2. Marjolein Weber:
    8 april 2024
    Mooie dag, goed verwoord maar dat wisten we al dat je dit kon 😉
  3. Anne-marie:
    8 april 2024
    Prachtig dat je ons zo laat meegenieten van dit avontuur. Op naar het volgende stukje!!😊
  4. Monique Hekman-Landwier:
    9 april 2024
    Wil ik ook!!!!

Veel plezier! 🤗
  5. Joke Roelofsen:
    11 april 2024
    Leuk om met jullie mee te lezen/leven. Opstartproblemen heb je toch en oplossingen ook. Judie heet voortaan Blom 😂

Jouw reactie