9 -11 april 2024 Sydney “part two”, The Blue Mountains en naar Hunter Valley

11 april 2024 - Hunter Valley, Australië

De tweede Sydney-dag (9 april) beginnen we rustig aan. We hebben om 11.00 met Chris afgesproken op het Centraal station en gaan vandaar met de trein en bus naar Bondi Beach. Een waar surfparadijs maar het weer zit vandaag een beetje tegen. Bewolkt en veel wind maakt het nou eenmaal niet een perfecte stranddag maar goed. We komen ook niet persé om te surfen maar het plan is om een deel van de Coastal Walkway te bewandelen en bekijken. We krijgen mooie vergezichten, prachtige rotsformaties en een aantal strandbaaitjes die bij mooi weer vast wel de moeite waard zijn. Bij Bronte Beach verlaten we het pad voor de lunch bij een van de restaurantjes langs de weg.
Na de lunch gaan we met de bus en trein terug naar het Centrum van Sydney om vervolgens in de stromende regen “The Rocks”, tussen de “Circulair Quai” en de “Sydney Harbour Bridge”, waar we gisteren ook hebben gegeten, wat meer te verkennen. In de stromende regen is er overigens geen bal aan en dus besluiten we om afscheid van elkaar te nemen want heel veel nieuwe “things to do” kunnen we ook niet bedenken. Enigszins emotioneel nemen we afscheid van Chris en bedanken haar nogmaals uitbundig voor de “guided tours” die ze ons heeft bezorgd. Boodschappen doen en het vinden van de goede bus om bij ons appartement te komen heeft ook nog een redelijk beslag op de tijd gehad en aangezien we ook  geen behoefte meer hadden om te eten hebben we de dag als een nachtkaarsje uit laten gaan. Daarbij wilde ik eigenlijk de gemaakte foto’s van camera 2 afhalen maar…, die is òf ergens vergeten òf ergens héél goed opgeborgen (g*dverdeg*ver).
De volgende ochtend (10 april) pakken we na het ontbijt onze bagage in en zetten deze bij de receptie want we moeten voor 10.00 de kamer hebben verlaten. Vervolgens wandelen we naar het pickup-point waar we onze huurauto voor de rest van de reis in ontvangst nemen. Een mooie donkerblauwe Mitsubishi Highlander met weinig op de teller. Lekker hoor.
Nadat we onze bagage hebben opgehaald begeven we ons richting Katoomba in National Park the Blue Mountains waar we begin van de middag aankomen bij The Sky Rider Motor Inn. Na te zijn gesettled en nog eens goed naar de vermiste camera te hebben gezocht zijn we via de toeristische route naar de Scenic World gegaan waar je je op diverse manieren kunt oriënteren op het national park. Deze Scenic World is gebouwd op de restanten van een oude kolenmijn en met een gondel, een kabelbaan en de steilste trein ter wereld (jaja meneer, ik verzin het niet, wel 52 procentjes) kun je je door het gebied verplaatsen. Over die steilste trein doen ze best wel stoer maar als je het dingentje goed bekijkt dan is het niet meer dan een bakkie wat over een rails tegen de berg op word gesleurd of beheerst aan een kabeltje van de berg wordt gemieterd. Geinig is het wel en je komt toch weer op een bijzonder plekkie terecht.
Die Blue Mountains heten overigens zo omdat er zo allemachtig veel eucalyptus bomen groeien dat er een lichtblauwe zweem over het gebied hangt (zie de foto’s).
Na dit evenement zijn we in Katoomba boodschappen wezen doen en zijn we op zoek gegaan naar een restaurant voor het avondeten en ook dat is prima gelukt. En daarmee is deze dag ook weer geschiedenis.
De volgende ochtend (11 april) gaan we na het ontbijt op het gemak richting het wijngebied Hunter Valley. We volgen de route die onze reisboef (van Verre) heeft geadviseerd en komen daarmee via  mooie stuurweggetjes bij “The Leisure Inn at Pokolbin Hill”.  Hier blijven we 2 nachten en voor de 12e hebben we een wine-tasting tour geboekt. Hoe dat verloopt dat gaan jullie lezen nadat het is gebeurd.
Bij het inrichten van ons verblijf pak ik mijn computer en de camera uit de tas om aan dit reislog te werken.
Hè???????
Klopt.... Ondanks dat ik mijn rugtas meerdere keren heb gecontroleerd  heeft dan pestding kans gezien om in een verscholen hoekje verstopt te zitten. Een deel van de foto’s komt dus van camera 2.

Voor nu tot zover.

Doe niets wat ik niet zou doen en doe vooral ook niet alles wat ik wel zou doen want dan krijg je last van je rug.
En ìk kan het weten!

Groetjes

1. Bettie:
    Mooi 😍👍
  2. Marjolein Weber:
    11 april 2024
    Typisch die camera, verstoppertje spelen 😂 mooie foto’s en geweldige uitzichten
  3. Jeroen van Wijk:
    11 april 2024
    Ziet er mooi uit daar. Jammer dat wij niet van 24 uur in het vliegtuig zitten houden.
  4. 3h2erGuus:
    11 april 2024
    Mooi verhaal weer! En...leuke fotos. Heerlijk om zo mee te reizen met jullie.
  5. Jan Robert Zijp:
    12 april 2024
    Leuk!
  6. Ber:
    13 april 2024
    Jullie zijn net op tijd weg uit Sydney.

Jouw reactie