18 april t/m 20 april 2024 van Lamington National Park naar en in Brisbane

20 april 2024 - Brisbane, Australië

We kunnen redelijk rustig beginnen met een relaxed ontbijtje onder het genot van een zonnetje en diverse vogelgeluiden. Daarna pakken we de boel weer in om op pad te gaan voor het volgende deel van onze reis. Mijn Blom gaat eerst nog even kijken bij de beek of ze toch niet zo’n platypus kan ontdekken. Maar…., niet dus.

Dan maar op pad naar een, door COVID, al lang uitgesteld familiebezoek in Brisbane.
De route volgen we zoals we dat al eerder hebben gedaan dus niet al te veel snelwegen. Heel spannend wordt het overigens niet en het is ook niet zo’n grote afstand.

Net voor het middaguur melden we ons in Brisbane bij Saskia en het welkom is hartverwarmend.

We settelen ons in het appartement en daarna gaan we met de City Cat (waterbus) naar het centrum van Brisbane. Die City Cat is overigens wel een heel erg relaxte manier om je door Brisbane te verplaatsen. Omdat de Brisbane River zo belachelijk door de hele stad meandert ben je relatief snel waar je zijn wilt. En het zenuwachtige optrekken en remmen in het verkeer van een bus heb je dus lekker niet.
Wat in de stad opvalt is dat er gigantische bomen staan waarbij het lijkt alsof de wortels uit de kruin zijn komen vallen. Apart!
Later gaan we al wandelend langs de oever naar Felons Brewery waar je dan ook nog lekker kan eten. Daarna gaan we weer met de City Cat terug naar het appartement. Het eerste toertje door de stad is daarmee ook geschiedenis.
De volgende morgen gaan we onder de bezielende leiding van Robina (goede vriendin van Saskia) Mount Coot-tha beklimmen. Die Robina is een schat van een mens maar ik heb haar toch een paar keer vanuit mijn tenen de meest verschrikkelijke dingen toegewenst. Ten onrechte, dat geef ik toe, want zowel de beklimming als de afdaling met het bezoek aan de Botanical Garden waren zeer de moeite waard. Dus Robina…, dikke knuffel en bedankt! In de Botanical Garden hebben we ook nog even een Bonzai boompje van onze eigen leeftijd (op de foto) gescoord. De middag hebben we vooral relaxed doorgebracht bij The Powerhouse, een voormalige krachtcentrale die is omgebouwd tot festival- en evenement-locatie. Daarna weer terug naar Regatta met de City Cat om wat later met Steven en Jessica bij een Thais restaurant te gaan eten. Ook met Steven wat bijgepraat en wat tips opgedaan voor onze vervolgreis naar het noorden. Jessica gaat na de maaltijd met ons mee. En vervolgens zit ook de 19e april er weer op.

De volgende ochtend staan we om 05.00 op (Saskia is dan al sinds 04.15 wakker) omdat Saskia, overigens op mijn verzoek, geregeld heeft dat mijn Blom om 05.45 bij de Toowong Rowing Club in de boot kan stappen bij mederoeiers Jude, Kathy en Heather Ann. Saskia, Jessica en ik gaan mee om te supporteren maar veel meer dan het vertrek en de terugkeer bejubelen lukt ons niet. Na afloop gaan we nog met de dames koffie met gebak nuttigen bij een koffiecorner. Al met al was dit dus toch ook wel weer een geslaagd evenement.
’s-Middags gaan we relaxed op de South Bank langs het stadsstrand en door de diverse musea. Er wordt gewaarschuwd voor heftige regen en storm maar daar hebben we toch echt niets van mee gemaakt. De avondmaaltijd gebruiken we bij Nando’s in het shopping center van Toowong Villlage. Eenvoudig maar prima gegeten waarbij de verassing toch wel zat in de rode wijn uit een blikje (huh?), en een gloedheet waterglas wat net uit de vaatwasser kwam… Ja, sorry meneer we hebben hier niets anders (?????). Als ik haar moet geloven dan gaat Saskia hier nog iets van vinden want dit verhaal heeft ze 2 jaar geleden ook al aan moeten horen.
Daarmee is ook de 20e april tot een goed eind gekomen. Het vervolg krijgen jullie weer zodra het is gebeurd en nadat ik het heb geschreven.

Toedels!

PS: de foto's zitten helaas niet op chronologische volgorde.

1. Bettie:
    20 april 2024
    Dat ziet er een leuk en gezellig weekend uit 😍👍
  2. Peter:
    Dat doe je goed maat!
  3. Tilly:
    20 april 2024
    Gezellig verhaal weer Ot.
  4. Jacqueline:
    Lekker genieten 👍
  5. Annie:
    21 april 2024
    Geniet ervan
    Voor je het weet is het voorbij
    Leuk dat je Saskia daar ontmoet hebben

Jouw reactie