Mt. Cook National Park - Twizel

14 december 2015 - Twizel, Nieuw-Zeeland

We zijn de frisse nacht prima doorgekomen.

Dat gisteren aangekondigde piepklein chagrijnig gesprekje was niet meer opportuun. Bij het ontbijt deed de cd-speler weer alles wat we van hem verwachten, wat overigens niet wil zeggen dat we nu ineens euforisch zijn over de kwaliteit van onze camperdeal of -boef

Bij het ontbijt  geeft mijn blom aan dat ze toch nog wel naar het eind van Hookers Valley wil. Op mijn reactie dat dat weinig zin heeft, dringt ze aan en gaan we nadat we de ontbijtzooi hebben opgeruimd omstreeks 09.30u op pad.  De eerste 40 minuten is een herhaling van gisteren dus wederom geen Hookers. Judie legt uit dat het einddoel niet de Hookers zijn maar het Hookers Lake… Zwemmen dáár dan Hookers in vraag ik nog hoopvol  in al mijn onwetendheid. Nee..., zucht. Dat is het meer waarin ‘The Hookers Glacier’ afbrokkelt en waarin je dus ijsschotsen kunt waarnemen. .....ohhhh....

Hoewel het een schitterende wandeling is, die absoluut de moeite waard is, blijf ik toch een beetje met een kater zitten over de valse hoop die die Nieuw Zeeuwen aan zo’n wandeling hangen. Maar goed…, ik wil niet zeuren. Na de wandeling van ca. 18 km komen we tegen 13.00u voldaan bij de camper aan.

Na een korte lunch (koffie met wat koekies),  zijn we gereed voor het vervolg. We vertrekken voor de relatief korte rit naar Twizel maar dwalen natuurlijk af. We’re on holiday baby…

Koud onderweg slaan we uit pure nieuwsgierigheid af richting de ‘Tasman Valley’. We volgen de weg tot het eind en zien daar  bordjes met een relatief korte wandelroute naar de ‘Blue Lakes’ (die overigens groen zijn) en de ‘Tasman Glacier’.  Dat relatief kort klopt maar het gaat wel met een trap steil omhoog en boven zijn de beentjes dan ook lekker verzuurd. Maar ik wil niet zeuren.

Ook deze wandeling biedt weer voldoende om hem als zeer geslaagd en de moeite waard in de analen (blijfttocheenbeetjeeenraarwoordmaarikwilnietzeuren) op te nemen. Waarvan acte.

Eenmaal weer onderweg stoppen we even voor een bakkie bij het Park waarvoor we gisteren niet hebben gekozen.

Op onze vraag welke berg nu eigenlijk DE Mount Cook is, horen we dat het de berg is die bijna altijd door de wolken niet zichtbaar is, die daar in het midden….. huh?... maar morgen klaart het waarschijnlijk op en dan is er kans dat hij wel helemaal zichtbaar is..... Lekker dan :mopper:. Daarna wordt de reis voortgezet. Bij 'Peters Lookout' kijken we nog even of Mt. Cook niet toch heel even in al zijn glorie te zien is maar de bewolking rond de top houdt hardnekkig stand.

In Twizel kiezen we voor het Kiwi Holiday Park (met 240V) in het dorp. Na op onze plaats eerst even een drankje te hebben genoten wandelen we het dorp in om te gaan eten bij Razza. En ook daar komt een eind aan. Rond 21.00u zijn we terug bij de camper en ga ik aan de slag met dit verslag.

De foto’s van de afgelopen dagen hoop ik ook vanavond te kunnen plaatsen maar we hebben af en toe wat problemen met de ruimte die de providers hier bieden. Wat vanavond echter niet volgt blijft in het vat, en jullie weten het lieve meeleesvrienden: Wat in het vat zit….. precies!

Voor nu weer tot zover.

Groetjes en tot de volgende update

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade