van Ede tot in Whangarei

29 januari 2018 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Inmiddels zijn we alweer ruim 6 dagen onderweg dus is het de hoogste tijd voor een weergave van de reis tot nu toe.

Het vertrek werd, nadat buurman Jan ons op 22 jan om 17.10 op het station in Ede had afgezet, al direct gehinderd door het feit dat er geen treinen reden richting Utrecht en de snelbus nog niet was opgestart. De hinder zou zeker tot 20.00 uur duren dus hebben we buurman Jan maar weer gebeld en die was zonder mopperen bereid om ons op Schiphol af te zetten. Hartstikke bedankt Jan!

Op Schiphol hebben we nog even wat gegeten met Petra en Michael en daarna zijn we dan echt op pad gegaan. Een weinig eventvolle maar wel lange reis van31 uur met tussenstops in Dubai, Melbourne en Auckland. Aan het einde van de trip stonden Chris en Gary ons op Whangarei Onerahi Airport op te wachten. Na een uitbundige ontvangst hebben ze ons meegenomen naar huis. Na een lichte maaltijd en een paar biertjes gingen bij ons de lampjes uit en dat duurde tot ca. 10.00 op donderdag 25 jan (jullie woensdag 22.00 dus).

Vanaf dat moment leven we dus 12 uur vroeger dan jullie lieve lezertjes in Nederland. Nee JR…, jij dus niet (en wie dit laatste niets zegt is dus JR niet).

Donderdag een beetje gelambald en met C&G wezen kijken in het centrum en Town Basin.  Vervolgens een bezoekje aan Pataua beach om wat bij te kleuren en te zwemmen.  Daar hebben we afgesloten bij de aangrenzende camping met Fish&Chips zoals die hoort te zijn. Geserveerd in de krant en eten met je klauwen. Lekker hoor. Daarna de boot prepareren voor een vistochtje morgenvroeg.

Vrijdag zijn we om 06.30 aan het ontbijt gegaan en zijn we met Gary’s boot tot 11.15 gaan vissen in Whangarei Harbour. We hebben alle vier wel aardig wat gevangen maar het meeste was ondermaats. De uiteindelijke vangst was echter voldoende voor het avondeten. ’s-Middags toch maar even geconcludeerd dat het dagritme nog niet helemaal op Nieuw Zeeland stond dus hebben we het verder rustig aan gedaan.

Zaterdag 27 jan: Eerst naar de Canopy Bridge Market en daarna een wat tegenvallend Ngapuhi festival in het Toll-Stadium bezocht. Vervolgens thuis maar even de zwemspullen opgehaald en via een lunch bij Bach’s in Ruakaka het strand opgetrokken voor een burn&swim@Ruakaka-beach.

Zondag  28 jan: Bij het Kiwi House en Regional Museum (Kiwi North) houden ze vandaag een Medieval Madness feestje met re-enactment optredens met zwaard, lans duels te paard, veel muziek etc. Best wel geinig. Tijdens het festival was het museum en het Kiwi House ook geopend voor de bezoekers dus ook daar zijn we nog even binnen gestapt om o.a. het live voederen van Kiwis te bewonderen. Tafelmanieren hebben die beesten niet, maar omdat het nachtdieren zijn hoeft dat dus ook niet. Niemand die het ziet. Na de lunch op het terrein hadden we het wel gezien.

Maandag 29 jan. Een beetje low-day vandaag. Het is een nationale feestdag maar het weer is maar matig en we zijn wel een beetje uit gefestivald of zoiets. We hebben ons beperkt tot een wasje draaien, beetje boodschappen doen en vandaag heeft Judie de keuken ontzegd aan Chris ofwel voor het diner gezorgd.

Morgen Bram’s 24e verjaardag en hoe dat gevierd wordt lezen jullie later.

Tot de volgende update.

1. Kees-Jan en Marjolein:
    29 januari 2018
    Hoi hoi lieve luitjes, lekker verhaal weer om te lezen. Fijn dat het jullie goed gaat. Alvast gefeliciteerd met Bram tijd vliegt. Veel plezier en tot lezens. Liefs Kees-Jan en Marjolein
  2. Jan Robert Zijp:
    29 januari 2018
    Welkom in dit prachtige land. Ik heb ondertussen mijn zuider eiland tocht afgesloten. Morgen van Picton naar Wellington. Trouwens hier in het zuiden heel warm, rond de 30 graden. Hittegolf verwacht. Met airco in de auto en de restaurants geen probleem. Morgen weer noorder eiland. Geniet!
  3. Tilly:
    29 januari 2018
    Gezellig om jullie verhaal te lezen. Klinkt allemaal echt als vakantie.
  4. Mieke de Smit:
    29 januari 2018
    Gezellig om jullie belevenissen te lezen Otto. Heniet ervan en groet ook aan Judie
    uit Oss van Mieke
  5. Marie-José:
    29 januari 2018
    Wat leuk dat ik weer mag genieten van jullie Nieuw-Zeeland verhalen. En dat doe ik dan ook graag! Goede reis...en blijf schrijven; heerlijk om te lezen!
  6. Ber:
    29 januari 2018
    Weer leuk om jullie belevenissen te lezen en de plaatjes te bekijken (als of het maar net geleden is).
    Het is hier nu 17.00 u en bijna wakker dus Bram gefeliciteerd met je 24ste verjaardag.