12 en 13 april 2024 Hunter Valley ‘Wine’-tasting en naar Bellingen.

13 april 2024 - Bellingen, Australië

We slapen het laatste restje jetlag eruit en starten de dag, genietend van ons uitzicht en de bijzondere vogelgeluiden, met een rustig ontbijtje. We hoeven pas om 13.30 gereed te staan voor de door “Two Fat Blokes” georganiseerde wine-tasting-tour.
De pickup bus met onze gids Julie is keurig op tijd bij de Leisure Inn en we zijn met 8 personen voor de tour. 6 Nederlanders en 2 Australiërs. We houden de voertaal maar zoveel mogelijk op Engels want aan dat Nederlands van die Aussies valt geen touw vast te knopen.
Hoewel het een wine-tasting tour is krijgen we alleen bij de Two Fat Blokes een 9-tal wijnen voorgeschoteld met per wijn een begeleidend kaasje. Of was het een 9-tal kaasjes met begeleidende wijn? Whatever… hoe dan ook, daar wordt mijn kaashatende Blom natuurlijk niet vrolijker van dus snel wordt voor haar, voordat ze stikchagrijnig wordt, een plankje met gedroogde vruchten en nootjes gebracht.
Na dit bezoek gaan we langs bij de Hunter Distillery voor een proeverijtje gedistilleerd. Time for something completely different dus. Anders maar ook lekker.
En om het feest maar compleet te maken gaan we tenslotte naar Pokolbin Cider House om een cider proeverijtje te doen. Al met al een geslaagde middag met een leuk gezelschap. En en passant ook nog een paar kangoeroes gescoor
Na zo’n alcoholisch middagje is het niet heel verstandig om nog met de auto op stap te gaan voor het avondmaal dus dat doen we te voet bij het om de hoek gelegen restaurant The Goldfish waar geprojecteerde visjes over de wand zweven. Daar hebben we genoten van een diner met shared gerechtjes. Dat betekend ongeveer zoveel als dat je van elkaars bord zit te snavelen.
13 april starten we met een bacon&egg roll in het restaurant van The Leisure Inn.  Daarna gaan we op pad. Vandaag staat er ruim 400 km op het programma en de reis gaat naar Bellingen. Een groot deel van de route gaat over de Motorway of Freeway of hoe ze een snelweg ook maar noemen. De wegen zijn goed maar omdat er langs beide kanten hoge begroeiing staat ben je al vrij snel uitgekeken op alweer bomen en bosjes. Voor het vervolg van onze reis moet ik toch maar eens kijken of er leukere doorgaande alternatieven zijn. Op een gegeven moment kiezen we voor de Ocean Drive via Port Macquarie en dat is al een stuk leuker. In Port Macquarie lassen we een stop in met een wandeling over de Coastal Walkway. Dat pad wordt begrensd door rotsblokken die allemaal zijn beschilderd. Deels als streetart, deels als memorial, enzovoorts. Lekker kleurig. Na deze wandeling nog even wat gedronken en weer op pad.
Het vervolg naar “The Lodge”, net buiten Bellingen, verloopt spoedig en rond 16.30 komen we daar aan. De ons toebedeelde overnachtingsplek is wat klein maar voor één nacht wel te doen. Voor de maaltijd moeten we even terug naar Bellingen waar we in The Federal genieten van een Slowcooked Lambshank. Ook alweer geen straf.
Daarmee is deze dag ook weer tot een goed eind gekomen. Over het vervolg lezen jullie zodra het is gebeurd en ik het heb geschreven.
Tot de volgende lieve lievelingen.

1. Jan 3H2:
    13 april 2024
    Is wel veel eten en drinken om van de mooie omgeving te kunnen genieten!!
  2. Marjolein Weber:
    13 april 2024
    Heerlijk, ik snap Judie heel goed als ook kaashatende. Zou er ook stik chagrijnig van worden. Dank voor jullie leuke inkijkje in deze vakantiedag. Liefs
  3. Tilly:
    13 april 2024
    Weer lekker bijgelezen. Leuk Ot.
  4. Hans Noordhoek:
    15 april 2024
    Prachtig verhaal weer.
    Het leven kan slechter zijn, Proost.

Jouw reactie